9 dec 2014 Wauwie water!.jpg Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water? Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water?
8 dec 2014 caganer.jpg De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña
8 dec 2014 Cervantes.jpg Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht
8 dec 2014 Iris Syapa Lopez.jpg Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf? Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf?
8 dec 2014 soy don toro.jpg Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren
7 dec 2014 Youtube.jpg Nieuwe YouTube gemaakt voor het nieuwe deel 0: ‘Soy Don Toro’ Nieuwe YouTube gemaakt voor het nieuwe deel 0: ‘Soy Don Toro’
poster.png
‘Het Ruimtevaart project’ van Ponte-Cino 4 feb 2022

Het Ruimtevaart project is klaar voor de pilot. Wie schrijft zich in* om gedurende 2 maanden, tussen de voorjaarsvakantie en meivakantie, te kunnen werken met dit project tegen de prijs van €o in ruil voor het invullen van een feedback formulier?

Op basis van dezelfde didactiek als in Juan y Rosa hebben we samen met PONTE expertisecentrum hoogbegaafdheid gewerkt aan dit verrijkingsmateriaal voor de basisschool over ‘de Ruimtevaart’. Het materiaal heeft een onderzoekend en ontwerpend karakter, gebaseerd op de principes van het TASC-model (Thinking Actively in a Social Context), waarbij we binnen het project de leerlingen zelf keuzes laten maken wat ze willen leren en welke eindopdracht ze willen maken maar met tussentijdse controle momenten. Het idee is dat leerlingen zelfstandig met minimale begeleiding van de leerkracht met dit project aan de slag kunnen. Het project is daarmee inzetbaar voor zowel reguliere klassen als verrijkingsgroepen.

De leerling behoudt zijn autonomie op reis in dit project. Op deze manier sluit de opdracht aan bij de interesse van de leerling, maar blijft de leerkracht controle houden over het eindproduct met vastgestelde kaders en doelen. De leerkracht zal op drie contactmomenten met de leerling in gesprek gaan. Verder kan de leerling zelfstandig verder werken aan het project. U krijgt van ons een goede begeleiding om met weinig inspanning van uw kant de leerlingen aan het werk te zetten met dit uitdagende project. Wij zijn nieuwsgierig naar uw feedback en die van de kinderen na afloop van het project. 

* De aanmelding voor de pilot van dit project is geëindigd. U kunt zich wel inschrijven voor de mailings van de PONTE-Cino projecten. Klik hier voor het inschrijfformulier

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren