7 apr 2014 JR4.jpg Aan deel 0, lesmethode Spaans voor groep 3/4 van Juan y Rosa, wordt hard gewerkt Aan deel 0, lesmethode Spaans voor groep 3/4 van Juan y Rosa, wordt hard gewerkt
5 apr 2014 Porta de la Feria de Abril 2014.JPG 'Feria de abril' in Nederlands op 13 april 'Feria de abril' in Nederlands op 13 april
4 apr 2014 juan computert.PNG TRIELE 2014 van de vakgroep Spaans op de basisschool TRIELE 2014 van de vakgroep Spaans op de basisschool
3 apr 2014 juan computert.PNG Twitter @juan_y_rosa voor leerkrachten of begeleider Spaans Twitter @juan_y_rosa voor leerkrachten of begeleider Spaans
17 feb 2014 juan computert.PNG Contact met andere Juan y Rosa leerlingen Contact met andere Juan y Rosa leerlingen
10 feb 2014 DSC00263web.jpg Behoefte aan ondersteuning voor Spaans? Behoefte aan ondersteuning voor Spaans?
2019-04-04 09.30.28-3.jpg
Congresdag “Talent in de klas” van 4 april in Ede 20 mei 2019

Op 4 april stond ik met een dynamische stand op het congres “Talent in de klas” van de Koninklijke van Gorcum. De bezoekers van het congres kregen de kans om te zien hoe de leermethode van Juan y Rosa werkt aan de hand van koptelefoon en video’s. Tegelijkertijd konden zij hun vragen kwijt aan de auteur van de leermethode. Als herinnering kunt u deze Prezi nog eens bekijken over deel 1.

De Prezi over deel 0 volgt binnenkort :)

Zoals elk jaar was ook deze dag weer goed georganiseerd, overzichtelijk en er hing een goede sfeer. Houd de website van het congres van de Koninklijke van Gorcum  (https://www.aanmelder.nl/talentindeklas2019) in de gaten zodat u er volgend jaar bij kunt zijn.

Dit jaar werd de dag geopend met een lezing door Renata Hamsikova over Uitzonderlijk begaafde kinderen – aliens op aarde? Renata opent op haar website (https://www.ieku.nl/workshop-uitzonderlijk-begaafd/) van IEKU ADVIES met een uitspraak van Dr. Linda K. Silverman:

"Mildly, moderately, highly and extraordinarily gifted children are as different from each other as mildly, moderately, severely and profoundly retarded children are from each other, but the differences among levels of giftedness are rarely recognized." 

Zij geeft aan dat het nodig is om binnen de groep hoogbegaafden verder te differentiëren. De groep hoogbegaafden met een IQ van 145+ zijn nog intenser op bijna elk gebied: gedrag, emoties, vasthoudendheid, beleving. Daarnaast pikken ze informatie heel snel en overal op. Zij combineren die informatie met andere kennis, leggen verbanden, gebruiken die kennis en passen het toe.

Op de website van Pharos (https://pharosnl.nl/verslag-lezing-uitzonderlijk-begaafde-kinderen-renata-hamsikova/) kunt u een verslag lezen van deze lezing van haar.
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren