9 dec 2014 Wauwie water!.jpg Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water? Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water?
8 dec 2014 caganer.jpg De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña
8 dec 2014 Cervantes.jpg Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht
8 dec 2014 Iris Syapa Lopez.jpg Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf? Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf?
8 dec 2014 soy don toro.jpg Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren
7 dec 2014 Youtube.jpg Nieuwe YouTube gemaakt voor het nieuwe deel 0: ‘Soy Don Toro’ Nieuwe YouTube gemaakt voor het nieuwe deel 0: ‘Soy Don Toro’
JR4.jpg
Derde netwerkbijeenkomst 'Spaans op de basisschool' 9 okt 2013

Even nog in aansluiting op de vorige nieuwsbrief wil ik u het verslag van de derde netwerkbijeenkomst niet onthouden. Het verslag is geschreven in het Spaans en kunt u hier vinden.

Op de website van Juan y Rosa kunt u ook het nieuw beschreven implementatiemodel bekijken op het weblog die erg nuttig kan zijn als u aan het werken bent of gaat met de lesmethode Juan y Rosa. Het organiseren van de groep gedifferentieerde leerlingen, op snelheid en niveau, met behulp van de ‘instructietafel’ werkt goed. Leerlingen kunnen dan in hun eigen kleine groepje verder werken en komen per groep kort bij de leraar/begeleider om te bespreken hoe het met de voortgang gaat. Ervaringen kunt u uitwisselen met elkaar via dit zelfde weblog onder de titel: “Implementatiemodel Juan y Rosa”.

Er wordt dus nog steeds hard gewerkt aan de wensen die we in de 1e bijeenkomst, in 2011, met elkaar hebben uitgesproken:

  1. Het Spaans op de basisschool uit zijn isolement halen en door samenwerking sterker te maken
  2. Leren omgaan met de diversiteit in de groep van Spaanse leerlingen; diverse niveaus, diverse leerstijlen, diverse motivatie en werklust.
  3. Inbedding van het vak Spaans binnen de school aan de hand van de visie van de school
  4. De lessen Spaans uit de vrijwiligerssfeer halen en ook de financiële kant in balans brengen

Ik laat deze wensen staan, omdat ik erin geloof dat we hieraan met zijn allen nog steeds een bijdrage kunnen leveren.

Als u geïnteresseerd bent in het bijwonen van een volgende netwerkbijeenkomst mail dan naar Klaas Doorlag of Karin Haan.

Antoinette Gerichhausen

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren