5 feb 2021 week van de hoogbegaafdheid.jpg Bezoek de de Week van de Hoogbegaafdheid van 6 t/m 14 maart Bezoek de de Week van de Hoogbegaafdheid van 6 t/m 14 maart
5 feb 2021 wat ik wil.jpg Nieuw artikel: ‘De gemiddelde leerling voorbij’ Nieuw artikel: ‘De gemiddelde leerling voorbij’
5 feb 2021 biennale.jpg Tips en ideeën om te doen voor/met de leerlingen van Juan y Rosa Tips en ideeën om te doen voor/met de leerlingen van Juan y Rosa
5 feb 2021 Conferenties en boeken.jpg Lezingen, webinars en nieuw leesmateriaal over vernieuwend onderwijs Lezingen, webinars en nieuw leesmateriaal over vernieuwend onderwijs
17 dec 2020 20201217_144703.jpg Extra uitdaging tijdens deze lockdown Extra uitdaging tijdens deze lockdown
7 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten? Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten?
Leerstrategieën
Juan y Rosa als middel om leerstrategieën te ontwikkelen 26 mei 2015

Aangezien de leermethode gemaakt is met de focus op de plusleerlingen van de basisschool heeft de leermethode uitdagingen in zich om de leerling aan te zetten tot verschillende manieren van leren. De een leert van het luisteren naar de taal, de ander van het lezen, het spreken of het schrijven van de taal. De leerlingen worden uitgedaagd een onderzoekje te doen binnen de taal of met behulp van de taal, te zingen, te stampen of te puzzelen met de taal. Ze kunnen samen spellen maken, toneelstukjes opvoeren in het Spaans of koken met een Spaans recept. De leermethode is zo gevarieerd dat leerlingen zich blijven verbazen over de opdrachten die ze krijgen.

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren