23 mei 2022 Touwtje springen 3 kinderen_001.png Zing, spring met de leerlingen de zomer in! Zing, spring met de leerlingen de zomer in!
23 mei 2022 Een patio in Córdoba met prachtige bloemen Córdoba, stad van de patio’s Córdoba, stad van de patio’s
23 mrt 2022 Toledo nieuwsbrief.jpg Toledo (Tolentum): de stad van nu Toledo (Tolentum): de stad van nu
23 mrt 2022 poster.png Het ruimtevaart pilotproject Het ruimtevaart pilotproject
23 mrt 2022 20220324_082844.jpg Het "Juan y Rosa" maart nieuws Het "Juan y Rosa" maart nieuws
23 mrt 2022 Schrijven met andere leerling.jpg Oproep voor penvriend(in) om in het Spaans mee te schrijven Oproep voor penvriend(in) om in het Spaans mee te schrijven
JyR in de media.png
Juan y Rosa in de social media 7 nov 2019

De laatste tweets van Juan y Rosa gingen onder andere over twee mooie Flamenco zangers, Rosalía en Alfredo Tejada. Je kunt ze vinden op Spotify. Een mooi album van Rosalía heet “El Mal Querer”.  Op het album van Alfredo Tejada “Sentidos del Alma” staan allerlei Flamenco genres, van een vrolijke Bulería tot aan de meer serieuze Farruca muziek.

Heeft u laatst in oktober ook zo genoten van het alledaagse leven in een dorpje in Andalusië door de reportage van Stef Biemans? U kunt alle afleveringen van “Brieven aan Andalusië” nog nazien via deze link. Samen met zijn vrouw is hij gevlucht uit het onrustige Nicaragua en proberen ze zich te settelen in Andalusië.

Don Toro heeft getweet over de oude Romeinse stad Tarragona, hoe je je daar gewoon een Romein kunt wanen en hij heeft getweet over het leuke eerste lied dat de kinderen leren uit deel 0 “Soy Don Toro”. Ook heeft hij getweet over de Catalaanse dans de "Sardana". In deel 2 van Juan y Rosa vind je meer informatie over deze dans en kun je er naar luisteren. Op de audioclip die hoort bij "número cinco del CD parte2" hoor je ook die Catalaanse muziek waarop gedanst wordt zoals in deze Youtube link

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren