20 feb 2018 'Cataluña' - Catalonië Tarragona, de hoofdstad van de gelijknamige provincie in CataloniĆ« Tarragona, de hoofdstad van de gelijknamige provincie in CataloniĆ«
22 dec 2017 wrts.jpg WRTS aangepast WRTS aangepast
22 dec 2017 Juan-Rosa banner YouTube.jpg Toets deel 2 Toets deel 2
24 nov 2017 promotie deel 2 2017 nieuwste.jpg Update van congressen met Juan y Rosa voor 2018 Update van congressen met Juan y Rosa voor 2018
12 okt 2017 promotie deel 2 2017.4.jpg Promotie deel 2 omdat het al 10 jaar bestaat! Promotie deel 2 omdat het al 10 jaar bestaat!
12 okt 2017 Juan y Rosa 3 delen.jpg Drie delen Juan y Rosa, Spaans leren van groep 3 tot en met 8 Drie delen Juan y Rosa, Spaans leren van groep 3 tot en met 8
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren