10 mei 2021 san isidro labrador.jpg Mei-tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van Juan y Rosa Mei-tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van Juan y Rosa
8 mrt 2021 Leerlingpakketten.jpg Nieuws over de leermethode Nieuws over de leermethode
8 mrt 2021 week van de hoogbegaafdheid.jpg Deze week is de Week van de Hoogbegaafdheid Deze week is de Week van de Hoogbegaafdheid
8 mrt 2021 Artikel leerling mrt.jpg Tips en ideeën voor de leerlingen van 'Juan y Rosa' Tips en ideeën voor de leerlingen van 'Juan y Rosa'
15 feb 2021 Didactiek TASC.jpg "De gemiddelde leerling voorbij" "De gemiddelde leerling voorbij"
15 feb 2021 edmodo.png Edmodo aanvullingen Edmodo aanvullingen
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren