10 sep 2019 Nederlandse versie 3 delen+klein.jpg De zes-jarige leerlijn: over het gebruik en de onderliggende principes De zes-jarige leerlijn: over het gebruik en de onderliggende principes
10 sep 2019 digitaal JyR.png Het digitaliseren van de leermethode Het digitaliseren van de leermethode
10 sep 2019 Dolor y gloria.png Dolor y gloria Dolor y gloria
10 sep 2019 2019-07-01 21.37.07.jpg Juan y Rosa in de social media Juan y Rosa in de social media
10 sep 2019 Stichting hoogbegaafd.png Congressen in de planning Congressen in de planning
21 jun 2019 Flamenco Azules.jpg Wie durft te gaan Flamenco dansen komend jaar? Wie durft te gaan Flamenco dansen komend jaar?
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren