21 dec 2023 20231208_113116.jpg Zomaar op een suikerzakje Zomaar op een suikerzakje
21 dec 2023 week van hoogbegaafdheid 2024.png Week van de hoogbegaafdheid Week van de hoogbegaafdheid
21 dec 2023 kop artikel talentaamloos-1.png Uitdagende projecten op de basisschool Uitdagende projecten op de basisschool
21 dec 2023 navidad calle larios.png Kerstsfeer in Málaga Kerstsfeer in Málaga
22 nov 2023 talent in de klas.png Educatieheld congres - Talent in de klas Educatieheld congres - Talent in de klas
22 nov 2023 2e deel op de muur in Alicante.png Tweede deel op een muur in Alicante Tweede deel op een muur in Alicante
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren