3 okt 2024 WIB.png Week Intern Begeleiden Week Intern Begeleiden
3 okt 2024 Voorzijde deel 1 leerboek.png GROOT NIEUWS! GROOT NIEUWS!
3 okt 2024 banner StudyGo en JyR.png StudyGO - "Juan y Rosa" leermethode StudyGO - "Juan y Rosa" leermethode
3 okt 2024 herfstmarkt.png Herftmarkten in Spanje en kastanjefeesten Herftmarkten in Spanje en kastanjefeesten
3 okt 2024 Flamenco biennale.png Intermezzo van de Flamenco Biƫnnale in nov. 2024 Intermezzo van de Flamenco Biƫnnale in nov. 2024
17 jun 2024 images 1.jpeg Omarm de Spaanse cultuur en organiseer een Spaans zomerfeest Omarm de Spaanse cultuur en organiseer een Spaans zomerfeest
kop artikel talentaamloos-1.png
Uitdagende projecten op de basisschool 21 dec 2023 In het 5e nummer van het tijdschrift Talent is ons artikel geplaatst met als titel: 

Uitdaging voor iedereen 

en als ondertitel
"Hoe kun je bestaande projecten aanpassen?"

Het artikel is geschreven door de ontwikkelaars van Projectpark: Jeroen Hollander en ik, Antoinette Gerichhausen.

Samengevat gaat het in dit artikel over de leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel die niet altijd dezelfde uitdaging ervaren bij het projectonderwijs als we misschien zouden wensen. Deze groep leerlingen hebben een andere uitdaging nodig om zich geroepen te voelen om die uitdaging ook aan te gaan. Daarnaast hebben ze behoefte aan eigen keuzes maken binnen het leerwerk en ze willen het liefst wel gezien worden in hun werk en in hun geleverde inspanningen. En uiteindelijk willen ze in de meeste gevallen graag samen werken met andere leerlingen uit de groep. 

Het TASC-model ligt aan de basis van de didactiek van de Juan y Rosa leermethode en ook aan de basis van de didactiek van deze projecten uit Projectpark. Samen met Jeroen Hollander werken we aan een steeds voller Projectpark met projecten voor leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel. We hopen dat we dat potentieel even kunnen aanraken en uit de sluimerstand kunnen halen.

Lees voor meer informatie over projecten voor deze groep in het artikel uit Talent in bijgevoegde PDF.
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren