Toggle navigation
Juan y Rosa, Spaans leren op de basisschool. D
e leermethode die de hoogbegaafde leerling uitdaagt om eigen keuzes te maken bij het leren!
EN
zoek
Home
De leermethode
Leerplatform
Hoogbegaafd
Toelichting en uitleg
Recensies en referenties
Vraag en antwoord
Spelen met Spaans en andere links
Informatie aanvragen
Niveaus
Deel 0
Deel 1
Deel 2
Implementatie op uw school
Inzage & handleidingen
Bestelinformatie
Bestelformulier
"Hips en tips"
Aanmelden nieuwsbrief
Identiteit, verbinding, visie
Inspiratie over taal enzo
Contact
meer items
vorige pagina
1
...
17
18
19
20
21
...
62
volgende pagina
1 dec 2020
Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0
Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0
1 dec 2020
Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa'
Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa'
16 sep 2020
Cultureel Spanje
Cultureel Spanje
15 sep 2020
(School)-ervaringen van hoogbegaafden volwassenen
(School)-ervaringen van hoogbegaafden volwassenen
15 sep 2020
Prezi-codes van deel 0 "Soy Don Toro"
Prezi-codes van deel 0 "Soy Don Toro"
14 sep 2020
Spaans leren met Juan y Rosa en het behalen van 'el Certificado'
Spaans leren met Juan y Rosa en het behalen van 'el Certificado'
meer items
vorige pagina
1
...
17
18
19
20
21
...
62
volgende pagina
Uitdagende projecten op de basisschool
21 dec 2023
In het 5e nummer van het tijdschrift Talent is ons artikel geplaatst met als titel:
Uitdaging voor iedereen
en als ondertitel
"Hoe kun je bestaande projecten aanpassen?"
Het artikel is geschreven door de ontwikkelaars van Projectpark: Jeroen Hollander en ik, Antoinette Gerichhausen.
Samengevat gaat het in dit artikel over de leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel die niet altijd dezelfde uitdaging ervaren bij het projectonderwijs als we misschien zouden wensen. Deze groep leerlingen hebben een andere uitdaging nodig om zich geroepen te voelen om die uitdaging ook aan te gaan. Daarnaast hebben ze behoefte aan eigen keuzes maken binnen het leerwerk en ze willen het liefst wel gezien worden in hun werk en in hun geleverde inspanningen. En uiteindelijk willen ze in de meeste gevallen graag samen werken met andere leerlingen uit de groep.
Het TASC-model ligt aan de basis van de didactiek van de
Juan y Rosa
leermethode en ook aan de basis van de didactiek van deze projecten uit Projectpark. Samen met Jeroen Hollander werken we aan een steeds voller Projectpark met projecten voor leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel. We hopen dat we dat potentieel even kunnen aanraken en uit de sluimerstand kunnen halen.
Lees voor meer informatie over projecten voor deze groep in
het artikel uit Talent in bijgevoegde PDF
.