24 nov 2017 promotie deel 2 2017 nieuwste.jpg Update van congressen met Juan y Rosa voor 2018 Update van congressen met Juan y Rosa voor 2018
12 okt 2017 promotie deel 2 2017.4.jpg Promotie deel 2 omdat het al 10 jaar bestaat! Promotie deel 2 omdat het al 10 jaar bestaat!
12 okt 2017 Juan y Rosa 3 delen.jpg Drie delen Juan y Rosa, Spaans leren van groep 3 tot en met 8 Drie delen Juan y Rosa, Spaans leren van groep 3 tot en met 8
12 okt 2017 Logo Beurs zelf.jpg “Beurs Beter Begeleiden in april 2018” “Beurs Beter Begeleiden in april 2018”
12 okt 2017 Edmodo website.jpg Vragen over Edmodo, de digitale omgeving van Juan y Rosa Vragen over Edmodo, de digitale omgeving van Juan y Rosa
12 okt 2017 banner info middag.jpg Informatiemiddag voor ouders, leerkrachten, leerlingen of bestuur van uw school Informatiemiddag voor ouders, leerkrachten, leerlingen of bestuur van uw school
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren