7 jun 2017 paella valenciana.jpg Maak ook een originele paella valenciana Maak ook een originele paella valenciana
7 jun 2017 chicos en una procesión en Valencia.jpg Twitter met Don Toro Twitter met Don Toro
10 feb 2017 Textbook omslag version 1.jpg Vertalingen van Engelse versie van Juan y Rosa Vertalingen van Engelse versie van Juan y Rosa
10 feb 2017 wrts.jpg Nieuwe WRTS woordenlijsten van Juan y Rosa Nieuwe WRTS woordenlijsten van Juan y Rosa
10 feb 2017 Veo veo.jpg Prijsvraag VEO VEO - leerling Prijsvraag VEO VEO - leerling
10 feb 2017 2017-02-18 13.13.57.jpg Congres in Ede “Talent in de klas” Congres in Ede “Talent in de klas”
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.